למה צילום חתונה זה עסק יקר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים והנחות על חבילות הצילום שלנו

על זוג שתשאלו אותו לגבי צילום החתונה שלו יגיד לכם שמבחינתו צילום חתונה זה עסק יקר, והוא חושב שכל הצלמים סתם גובים ממנו מחיר יקר.

אז הפעם החלטתי להסביר לכם למה צילום חתונה זה עסק יקר, מאיפה המחיר מגיע, ועל מה אתם משלמים.

הסיבות בגללן צילום חתונה זה עסק יקר

יש לא מעט דברים שמרכיבים את המחיר של צילום חתונה, אבל הסיבה העיקרית בגללה צילום חתונות זה עסק יקר ואתם משלמים עליו הרבה כסף היא שאתם פשוט מוכנים לשם את המחיר הגבוה, אולי לא אתם ספציפית, אלא הרבה מאוד זוגות פשוט מוכנים לשלם את המחיר שהצלמים רוצים אז למה לא פשוט לגבות ממכם מחיר יותר גבוה.

ועכשיו נעבור לכל מה שמרכיב את המחיר של צילום אירועים, ולמה כל צלם חתונות שאתם חושבים שהוא מרוויח עליכם אלפי שקלים, עובד מאוד קשה ושעות רבות יותר ממה שאתם חושבים.

שעות עבודה :

שעות העבודה שיש לכל צלם חתונות במרכז, וזה לא רק ביום האירוע שלכם הם רבות, ביום האירוע שלכם הצלם מלווה אתכם משעה 11:00 בצהריים עד השעות הקטנות של הלילה, הוא סוחב איתו ציוד צילום (שגם לעלויות והבלאי של הציוד הזה נגיע כחלק מהתמחור בהמשך), בנוסף לשעות העבודה ביום האירוע שלכם, הוא עובד מסביב עוד המון זמן, אם זה לסגור עם צלמי וידאו, להזמין עוד צלמי סטילס, לעשות איתכם את פגישת המכירה, אחרי זה יש עוד פגישה שבה לומדים להכיר את השפחה, לדעת את מי מצלמים ומקבלים מהזוג דגשים לצילום.

לכל השעות האלו יש להוסיף את השעות עבודה של עריכה על התמונות, לשלוח למעצב גרפי את כל התמונות להכין אלבומים, לשלוח את הסקיצות אליכם לאישור, אחרי זה לשלוח להדפסה בבית דפוס, להביא מבית הדפוס את האלומים, לתאם איתכם עוד פגישה בשביל שתבואו לקחת את החומרים.

לשלוח את הוידאו לעריכה, אחרי זה גם לשלוח סקיצות לקבל שינויים ולבצע אותם, כל הדברים האלו זה הרבה זמן עבודה, ובנוסף יש להם גם עלויות.

ההוצאות הקבועות :

לכל צלם חתונות יש גם הוצאת קבועות, זה מתחיל בשכירות של משרד, שלא יורדת מכמה אלפי שקלים בחודש, כי הוא צריך גם לקבל לקוחות, הוא משקיע המון זמן בפגישות עם לקוחות שלא תמיד כל הלקוחות גם סוגרים מולו את הצילום, ועדיין הוא צריך לתת להם זמן ואנרגיות בין אירוע לאירוע.

אחרי הוצאות המשרד יש הוצאות על פרסום, שאלו הוצאות שיכולות להגיע גם לפעמים לסכומים מאוד גבוהים, במקרים מסוימים גם אלפי שקלים, שאלו מסתכמים בשנה לעשרות אלפי שקלים.

בנוסף להוצאות האלו, יש גם מיסוי, אנחנו חיים בישראל וכל עסק משלם מיסים גבוהים, מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס ערך מוסף ועוד.

אל תשכחו עוד דבר חשוב שלכל משרד יש עוד הוצאות נלוות, שמל, ארנונה ועד בית, כל ההוצאות האלו בסוף מסתכמות בהמון כסף.

ציוד וכלי עבודה :

ציוד הצילום הוא דבר יקר מאוד, היום מצלמה מקצועית שאותה כל צלם חייב לרכוש, עולה מעל עשרת אלפים שקלים, מה שאומר שבכל תקופת זמן כל צלם חייב להחליף את המצלמה שלו.

מדובר בכלי עבודה שנשחק עם הזמן, כל קליק במצלמה גורם לה לבלאי פנימי והצלם לא יכול להישאר עם אותה מצלמה הרבה זמן, זה גם נחשב לחלק מההוצאות שיש לצלם בכל שנה.

הצלמים שגם לוקחים את הדברים צעד קדימה ועוברים השתלמויות, אלו דברים שגוזלים זמן יקר, עולים לא מעט כסף.

אבל כל צלם שבאמת חשוב לו העסק שלו עובר השתלמויות בשביל לדעת מה חדש בעולם הצילום, איך הוא עוד יכול להשתפר ולתת ללקוחות שלו צילום יותר מקצועי והרבה יותר מתקדם.

היצע וביקוש :

אפשר להגיד שזה הדבר שהכי קובע כל מחיר, אבל עדיין קיים היצע לא קטן של צלמי אירועים, ועדיין המחיר גובה, זה בעיקר בגלל כל ההוצאות הגבוהות שיש לצלמי האירועים, שאלו שמגיעים ומסתכלים מהצד, אומרים לעצמם שהצלם רק לוחץ על כפתור.

ימי עבודה :

כשזה מגיע לאירועים וביניהם גם חתונות, לא בכל יום יש אירוע, אם נוריד בכל שנה שיש בה 365 ימים, את ימי שישי, את ימי שבת ואפילו את הימים של תחילת השבוע שבהם אף זוג לא רוצה להתחתן (ובצדק, כי זה פחות כיף לאורחים שמזמינים אותם לאירוע ביום ראשון, זה ברור שהוא יגמר יותר מוקדם כי כולם רוצים לחזור ולא להיות עייפים בכל השבוע), אחרי זה יש להוריד את הימים של פסח, ספירת העומר את ימי בין המצרים, בכל הימים האלו אין אירועים.

זה מה שגורם לכך שהרבה צלמים צריכים להביא בכל זאת את האירועים במחירים גבוהים, זה לא בגלל שאתם מוכנים לשלם מחיר יקר, אלא באמת אין לצלם גם יותר מידי מקום להרוויח, יש לו המון הוצאות שוטפות וקבועות שגורמות למחיר של צילום החתונה שלכם לעלות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים והנחות על חבילות הצילום שלנו

מאמרים אחרונים

בעקבות המצב כל החבילות במחיר הכי זול בארץ - נסו אותי!

זמין 24/7 דילוג לתוכן