ביטוח צד ג’ לצילום חתונה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים והנחות על חבילות הצילום שלנו

ביטוח צד ג’ לצלם חתונות, האם באמת חייב את זה, אולי זאת סתם המצאה של חברות הביטוח שיוכלו להרוויח עוד, והאם יש דבר כזה ?

ראשית אני רוצה להתחיל בזה שאכן קיים דבר כזה שנקרא ביטוח צד ג’ לצלמי אירועים, אבל להסביר קצת על נושא הביטוח הזה.

הרבה פעמים בטח חשבתם לעצמכם שתעשיית האירועים רק רוצה לעשות עליכם סיבוב ולהרוויח כמה שיותר, ואתם בהחלט צודקים.

נתחיל קודם כל בשאלה האם צלם אירועים באמת צריך ביטוח צד ג’, כלומר, מה הסיכוי שמישהו אכן ייפגע במצב שיצריך טיפול או שייגרם לו נזק כה חמור שידרוש התערבות של חברת ביטוח.

הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא ממש קלוש ולא סביר, אבל בכל זאת גם אני וגם לא מעט צלמי אירועים אחרים משלמים מידי שנה תשלום על ביטוח שלעולם לא השתמשנו בו וכנראה שגם לא נשתמש בו.

ביטוח צד ג’ לצלמים מאיפה זה התחיל ?

כמו שאמרתי מקודם, שאם אתם חושבים שהולכים לעשות עליכם סיבוב ולעשוק אתכם במחירים, אתם כנראה צודקים. (למרות שאני רוצה לציין שלא כולם כאלו, אבל בהחלט הרוב המוחלט עושה עליכם אחלה רווח).

ואיך כל זה עובד אתם בטח שואלים את עצמכם ?

הנה ההסבר המלא

היום בכל אולם אירועים יש כמה משרדים, באותם משרדים יושבים “המומלצים” של האולם.

מדובר על נתוני שירות בתחום של האירועים שמשלמים שכירות עבור המשרדים האלו בתוך האולם.

גובה השכריות של חדר באולם אירועים עומד בממוצע על 10000 שקלים, כן ביחס לגודל החדר שמקבלים זה מחיר ממש גבוה.

אבל פוטנציאל הרווח שיש לכל נותן שירות הוא הרבה יותר גבוה, כל קהל המטרה שלו נמצא בדיוק במקום שהוא צריך אותו.

לכן, בכדי שאולמות האירועים יוכלו להשכיר את המקום הזה של חדר בגודל 8 מטר באותו מחיר כמו של ווילה ענקית ברעננה (למרות ששכירות של וילה ברעננה עמודת על 8000 ש”ח בממוצע). האולם צריך לדאוד לאותו נותן שירות.

אז הם אורמים דבר פשוט לכל מי שחוגג באירוע, או שתיקח מישהו מהמומלצים שלנו, בכדי שזה יצדיק את המחיר הגבוה שהם גובים על שכירות של חדר במשרדי האולם.

ואז, בכדי להקשות על ספקים מבחוץ להיכנס ולעבוד הם המציאו משהו שנקרא ביטוח צד ג’, אמנם אכן קיים סוג של ביטוח כזה וחשוב שכל צלם אירועים יחזיק אחד כזה.

אבל לא כל הצלמים באמת משכילים להחזיק ביטוח שאין לו כל כך משהו ממשי.

ואז אותם נותני שירות שנקראים גם “חברות הפקה” שנמצאים במשרדים דואגים לכם לכל מה שאתם צריכים באותו המקום.

מצד אחד זה יוצר לגם נוחות, במקום להתרוץ פיזית בין מקומות, אתם סוגרים את הכל במקום אחד בקלות מבלי לבזבז יותר מידי זמן.

אבל מצד שני זה פוגע בכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

איך זה פוגע בכם :

אתם לא חשופים לכל מה שקורה בחוץ, היום יש מחוץ לאולמת האירועים המון נתוני שירות ברמה הרבה יותר גבוה.

בתור אחד שמגיע מהמקום הזה, אני יכול להעיד על עצמי שאני לא צריך לשלם סכומי עתק לאולמות אירועים בכדי לעבוד בהם, את הסכומים האלו אני משקיע בציוד מתקדם שגם אותם צלמי אירועים שעובדים באופן קבוע עם אולמות האירועים לא יכולים להרשות לעצמם.

מה גם שבתחילת הדרך שלי, כשעבדתי בתור פרילנס, היו הרבה מאוד צלמים שהם היו “מומלצים” באולמות אירועים ובכלל לא הם אלו שהגיעו לצלם, אלא היו מציבים צוות של פרילנסרים חובבנים (או כאלו בתחילת הדרך) והם פשוט היו יוצאים לצלם אירועים אחרים.

הסיבה לכך היא שהם היו תחת הוצאות גבוהות מאוד, ולא תראו הרבה מאוד צלמים שנמצאים תקופה ארוכה בתור “מומלצים” באולמות אירועים ולמרות שמדובר על כאלו שהם מאוד מומלצים, בכל מקרה הם לא יהיו שם בעוד כמה שנים.

שאלות נפוצות

ביטוח צד ג’ הוא סוג של כיסוי המגן עליך מפני תביעות של צדדים שלישיים שעלולים לסבול מפציעות או נזק לרכוש במהלך עבודת הצילום שלך או באירוע שאתה מכסה. בהקשר של צילום חתונה, הוא יכול להגן עליך מפני התחייבויות פוטנציאליות הנובעות מתאונות או תקריות בלתי צפויות של אורחים או אנשים אחרים בחתונה.

באירועי חתונה מעורבים לרוב מספר רב של אנשים, ותאונות עלולות לקרות באופן בלתי צפוי. ביטוח צד ג’ לצילום חתונה מספק הגנה למקרה שתגרום בטעות נזק או נזק לרכוש של מישהו במהלך האירוע, ומבטיח שאתה מכוסה כלכלית מפני תביעות משפטיות אפשריות.

לא, ביטוח צד ג’ וביטוח אירועים/חתונה הם סוגים שונים של כיסויים. ביטוח צד ג’ מכסה במיוחד אחריות הקשורה לעבודת הצילום שלך וכל תאונה או נזק פוטנציאלי שאתה עלול לגרום. ביטוח אירועים או חתונה, לעומת זאת, מעניק כיסוי רחב יותר לכל האירוע, לרבות ביטול, דחיה או בעיות בלתי צפויות אחרות שעלולות לשבש את האירוע.

כן, גם באירועים קטנים, תאונות יכולות לקרות. ביטוח צד ג’ חיוני לכל עבודות צילום, ללא קשר לגודל האירוע. זה מספק שקט נפשי והגנה פיננסית למקרה שיתרחשו תקריות בלתי צפויות במהלך עבודתך.

סיכום

ביטוח צד ג’ לצילומי חתונה הוא אכן השקעה אמיתית ויקרה עבור צלמי אירועים, אם כי לא תמיד נחיצותו של ביטוח זה בולטת מיד. בעוד שהסיכוי של אירוע משמעותי שיתרחש במהלך אירוע עשוי להיראות קלוש, החשיבות של סיקור כזה מתבררת יותר כאשר בוחנים את המורכבות של תעשיית האירועים. לאולמות אירועים רבים יש הסדרים עם נותני שירות מומלצים, אשר, בתורם, צריכים לעיתים קרובות להצדיק את העלות הגבוהה של שטחי משרדים במקומות אלו. מצב זה הוביל לפיתוח ביטוח צד ג’ כדרישה לספקים חיצוניים, מה שיכול להגביל את האפשרויות והמודעות של צלמים הפועלים באופן עצמאי. עם זאת, חיוני לצלמים למצוא איזון בין נוחות לעצמאות, ולהבטיח שהם יישארו מכוונים למגמות המתפתחות בתעשייה ולהשקעות בציוד שיכולים לייחד אותם בשוק תחרותי. בסופו של דבר, בעוד שביטוח צד ג’ עשוי להיות עלות נוספת, הוא משמש כהגנה בענף שבו הבלתי צפוי יכול לקרות וקורה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם מבצעים והנחות על חבילות הצילום שלנו

מאמרים אחרונים

בעקבות המצב כל החבילות במחיר הכי זול בארץ - נסו אותי!

זמין 24/7 דילוג לתוכן